Saturday, October 2, 2010

kalau saya jadi kaya


salam...


hari ni aku nak cerita pasal kalau aku kaya...hehehe..bukan aku tak bersyukur dengan apa yng aku ada tapi aku nak jadi kaya supaya boleh tolong adik2 aku, family aku, family mertua aku n org2 yang aku sayang...kalau adik aku kol kak t leh tak masukkan duit 50 jer..on the spot 5 ratus aku bagi..hahaha...bestnyer kan kalau mcm tu...kadang2 aku selalu terbayang mcm mana hidup manusia bernama siti nurhaliza...beruntung jadi adik beradik dier kan?hmmmmm

syoknyerrrr...


kalau aku kaya aku tak nak beli barang berjenama...membazir jer...beli yang local dah..handban murah tapi cantik takper..janji bukan dr kulit mr bab...huhuhu...keta jer nak yang best2...aku nak beli keta nissan murano..favorite car aku..suka tengok body keta ni dr belakang...seksi beb...hahaha...aku nak belikan melor keta 4wheel drive...hilux ker...alphard pun best jugak sebab memang nak cr keta besar..senang angkut family aku kesana kemari...

aku nak buatkan rumah baru kat mak n mak mentua aku...siap kitchen cabinet yg cantik...psg aircond dlm bilik mak aku..pastu hantar sorang bibik jaga mak n anak2 kakak aku terutama simomo supaya kak long aku boleh cocentrate meniaga..hahaha..waktu tu mestila aku belikan kakak aku kedai siap perkakas untuk jual segala mcm kek n muffin..mesti gempak kat selancar kan..huahuahua...
untuk mak melor pun sama gak...lepak n goyang kaki jer...abah melor boleh pegi mancing udang kat kolam yang aku buat untuk dier..so sambil2 tu masuk gak duit poket dier bila org dtg mancing kat kedai udang dier...

pastu aku boleh belikan camera digital kat bapak mertua aku...lama dah aku nak beli camera digital untuk abah melor ni tapi asyik bertangguh jer..kalau aku kaya mesti kau swap jer kad aku yang no limit tu kan...hmmm bestnyer hidup masa tu..

untuk adik aku plak aku nak belikan laptop paling mahal bagi kat dier...duit pun bagi banyak sikit supaya dia senang nak belajar...tapi masa tu mesti la aku tolong hantar dier pegi belajar oversea..amik la farmasi tu tapi kat india ker rusia ker..pergh mesti best...



adan plak aku labur ternak kambing n lembu serta ayam...mesti masyuk punyerrrrr....waktu tu abg aku pun boleh tolong adan...

mak aku,abah n mak melor tiap2 tahun aku hantar pegi haji ...first class punyer pakej..huahuahua...alhamdulillahhh..

bila aku tengok jiran sebelah umah aku tu mcm bestjer..tiap bula mesti keta dia bertambah sampai depan umah aku pun jadi parking keta dier..memula ada naza ria ngan kancil jer..pastu dia jual naza dier kuar honda city ngan naza suria untuk anak dier...sebulanlepas tu keluar plak proton saga blm n lepas raya hari tu tambah lagi alza...semua colour hitam kecuali kancil ngan alza..bestnyerrrrrrr...aku ni cukup jerla 2 biji tapi sebiji tu tak berjalan2..hahaha...keta sport kene simpan dlm garaj jerrrr...

yang sebelah lagi org singapore...lagi best..anak dier bakal pilot tapi kene hantar balik singapore for national service dorang untuk 3 tahun...tapi takper ada elaun...dulu pakai wira jer..sekarang tukar merc..

hmmmm aku ni mcm tak bersyukur pulak kan...Allah dah beri aku tapi tak nak bersyukur...YaAllah ampunilah hambamu ini..Kau bantulah hambamu ini mencapai cita2nya YaALLAH...

takperla kan...berangan dan impian aku jer..lagipun aku nak senang untuk tolong org2 yang aku sayang...bukan untuk bangga diri atau ego...


amin...

lots of luv

et

*nak cr jin dlm cerek ajaib la...hehehe