Saturday, October 16, 2010

rhb bank

Salam

Minggu lepas aku dikejutkan dengan surat dr rhb berkenaan tunggakan bayaran rumah condo di puchong sebanyak rm 3000 lebih sedangkan setiap bulan melor wat payment tru mesin tu...hadoi sakit tol hati bila surat tunggakan ni sampai...kitorang baru jerk buat paymet umah nilai ni melalui kwsp..so apalagi rasa nak tengking2 jer org bank ni coz dorang mcm tak paham jer..dahla umah tu tak siap lagi(this year br siap setelah 7 tahun menunggu)tapi payment tetap kene bayar...dah masuk tv3 pun ari tu sebab lama sangat tertunggak.abis tu derang ingat buyer tu tak bayar expenses lain..kalau dia duk umah sewa, mana dia nak bayar umah sewa, ansuran rumah yg tak siap2,kereta, anak sekolah lagi..
kalau keje goverment senang la kan..elaun umah ada, cola ke aper semua ada, basic gaji pun dah tinggi tapi kalau pegi pejabat goverment mcm kita ni pegang ic merah jer...aku pun warganegara jugak...so layan la org2 kelas bawahan mcm aku ni elok2,...jgn la nak hangin jer kan...(mcm lari topik jer)hahaha tapi berdasarkan pengalaman yerk..
so selepas melor check wiz rhb, dorang ckp "maaf yer cik khairul, kita dah check ur account, bayaran memang dah ada.ini kesilapan system"..grrrr....boleh ker mcm tu..padahal salah dorang..aper ingat diorang antar surat tu tak charge ker?itu semua masuk akauan kiter tau..ingat aku tak tau ker?walaupun amaun dier sikit tapi bila dikumpul2 lelame akan banyak jugak amount tu...ntahla...
walaupun panas hati tapi takperla janji dah ada org kol tanyer samada nak sewakan itu umah atau nak duduk...sure la aku nak sewa..takkan nak duduk kot.dah tu umah nilai wat per..melor memang nak duduk tapi aku maleh nak duduk tinggi2 ni..keta pun tak nampak...tapi bagusnya mesti aku tak penat nak mengemas coz umah setingkat jer...hahaha...
diharapkan tak derla mslh tunggakan umah lagi lepas ni...insya Allah..