Wednesday, December 8, 2010

geram

salam

sebelum ni aku penah baca la kan kat feveret blog aku yg marahkan pos malaysia nyer service yg mcm hampes....skang aku plak alaminyer...memang sakit hati la kan...on monday hadik kesayangan aku tu telah menghantar satu dokumen penting yg sgt2 penting coz aku nak guna hari jumaat ni...aku pong paham la coz semalam selasa awal muharram choti...so mungkin akan sampai rabu la kan..sempena namanyer pun pos ekspres, so haku budget memang cepat sampai la kan...tunggu rabu tak sampai gak...debaran semakin memuncak..kalau sampai khamis pun problem gak coz aku nak kena amik kat selayang..
kenapa tak hantar address umah aku?sebab surat2 kami kat desa casuarina nilai ni memang selalu ntah kemana2 umah peginyer...dah satu hal nak pegi kerumah depa n masukkan balik dlm peti surat dia..ada sampai satu kes tu depa ketuk pintu umah aku coz nak bagi surat interview imegresen yg tinggal ntah berapa hari dan aku tak pegi coz aku terlupa...geram betol la posmen ni..berangan ke hapa ngantar surat orang...ker tak tau baca nombor umah.selalu sangat bil astro aku tak sampai...bil astro tak kisah la kan..lagipun melor bayar guna maybank2u jer..senang..tapi surat 2 penting yg memang urgent mcm aku nak guna ni tak perlu la hantar kat umah aku..lebih baik antar ke rumah atok aku diselayang...
hmmmm tapi bak kata kawan aku yg memang akrab ngan pos malaysia(coz dia ada bisnes), pos ekspres agak lambat..pos laju memang cepat..tapi hadik aku ckp kerani tu bilang pos laju takder la dik..pos ekspres jer? hmmmm ntahlerrr
yg penting kalau surat tu sampai esok memang problem la coz aku keje malam...wawawa...saper nak amik?takkan melor nak dtg selayang balik nilai pagi amik aku n antar plak aku ke putrajaya?hmmmmmm"kudaku lari gagah berani"-tiba2 kan????
p/s:semoga semuanya selamat...chobaan
lots of luv
budak comot mengamuk