Saturday, December 4, 2010

NsK

salam

03 december 2010
selayang

semalam melor ajak pegi selayang coz nak bagi brg2 yang beli kat miri.kebetulan singgah giant selayang beli baju nak pegi dinner sabtu ni(engineering dinner-melor nyer dprt)ekceli dah jumpa baju dinner tu tapi melor mcm tak puas hati pdhal aku dah suka sebab nampak sweet jer..hahaha perasan..baju tu colour biru n melor pilih baju color itam gak(tema red carpet)..so leh padan ngan kasut merah..wawawa...tapi aku tak berapa gemar yg hitam ni...seksi sangat ler..pakai inner pun still mcm aper jer..malu mak cik..
so sampai umah cik kebetulan atok pun tak sihat.demam.cik ajak pegi nsk...aku suka pegi nsk ni coz tak ramai sangat org mungkin sebab tempat ni buka 24 jam..so pilih punyer pilih sampai leh ke sayur bendi..
aku:cik naper org pilih bendi kena patahkan yg depan(maklumla aku ni brg dapur memang melor yg beli..hahaha)
cik:sebab nak tau muda ke atau tua...kalau muda dia patah sndri kalau tua tak patah...
ooooooooo sambil aku pun patah2 kan bendi tu...tiba2 aku tengok org depan aku tu dia patahkan tengah2..bukan depan yg ujung jer...aku ckp kat cik naper org tu patahkan tengah...cik terus gelak n cakap habis la bendi tu kalau dipatahkan tengah2..hahaha

lagi satu kes kat area telor..aku tak pegi sebab jaga barang2 dlm troli..kemudian cik kuar senyum2...
cik:ti mcm2 size telor ada..mcm coli plak...AAA,A,B,C,A+,B+....free size pun ada...
aku:hahaha yeker cik...free size tu besar mana...
cik:ntah..cik tgk kecik jer..tapi sizenyer ada yg tekembang sikit,lonjong telebih...
hmmm mcm2 da...maklumla aku ni memang jarang pegi beli barang dapur coz melor akan beli dr brg basah ke barang kering...aku order jer..hehehe..
tapi aku agak angin la kan dengan sorang minah ni...dah tau memang depan aku tu org berenti tgk barang aku pun berenti la...takkan aku nak langgar org depan n memang tak leh nak kona sket coz depan aku pun ada org nak lalu...so dia dengan bongkaknyer ckp dgn nada yg kuat, jom dik mama sakit kepala la org ramai2 ni...wallawi akaks, ko kalau tak nak ramai dtg mlm2 hari la..mlm pun NsK ni buka apa...dah namanyer pun shopping complex ramai la org..duk maner yer ko kak...utans kerrrr...eiiiiiii memang geram betol aku..dah tau org ramai ko balah la apesal ko masuk dlm nak beli brg lagi..nampak sgt memang dia ngata kat akukan...mcm bagus jer...lagipun NsK ni memang murah harganya...mestila org ramai..grrrrrrrrrrrr
lagi satu yg buat aku angin dgn satu mamat bangla kot, ms aku timbang sayur tu dia dah pintas akak tu..pastu ckp danyak kali takper yer saya beratur sini..akak tu ckp ok..takper..pehtu dia ulang ckp ayat yg sama banyak..banyak..banyak kali...hahaha...tapi lepas tu dia dtg semula nak timbang sayur lagi...dia potong que abg yg beratur belakang aku..dia mintak nak beratur depan aku..hei aku pun dah lama beratur ok..ko leh mintak ngan akaks yg baik hati tu tapi bukan dengan aku yg malas nak berbudi bahasa budaya kita ni kan...yg buat aku angin lagi diia boleh membebel2 dlm bhs dia dengan kuat sambil merapatkan bdn dia ngan aku..haaaaaaa yg part ni memang aku sensitif...aku leh sentap tahap gaban n sayur tu memang boleh sampai kat kepala dia...tapi sabar lagi la kan...nasib baik la depan aku tu sayur tak ramai...geram sungguh la...
kadang2 kita ni boleh tahan dengan perangai org tapi memang tak boleh tahan dengan org yang tak pernah nak paham kita..bukan nak suh dia hormat atau tunduk siap tabik lagi tapi hormat la dengan semua org dan tak perlu nak mengamuk, nak hangin nak cepat sebab org lain pun ada mslh n agenda dorang sendiri...
ntahla...tapi aku memang geram semalam...

p/s:tapi nak pegi lagi NsK coz best ar tempat ni..ntahla kenapa aku seuka tapi memang aku suka...hahaha

lots of luv

et