Monday, January 24, 2011

ceplos

Pernah jumpa hantu?....aku tak pernah n tak nak jumpa langsung…dijauhkan la….walaupun ada bunyi2 yg menyeramkan n lembaga hitam tu pernah dtg dlm hidup aku, tapi aku tak nak jumpa hantu yg warna putih, taring panjang…waaaaaaaaaaaaaaa….tkut sei…
Ekceli aku teringat kawan aku yg baru jer bercerita pasal benda ni..katanya, dia banyak kali terserempak dan aku percaya coz bebaru ni pun ada jumpa lagi..wawawa…
Citernyer kampung dia skang dah tak aman sebab hantu2 ni kembali coz mungkin kwsn depa (en antu) telah dikacau…maklumla skang ni zaman moden..kubur pun leh jadi tempat lepak yerk tak?.....so dia ckp ada yg jumpa pocong dan langsuir…waaaaaaaaaaaa…aku takut sudah ni…
N dia ada peristiwa dimana bila dia balik kampung dlm kol 1 pagi, dia terjumpa pocong tebaring ditengah jalan dan pocong tu sangat besar…kemudian bila sampai, dia bertanya pd seorg teman Indonesia..lebih kurang mcm ni ler

My frend:aku jumpa pocong baring tengah jln mlm tadi
Jiran: pocong tu baring arah mana?
My frend: arah kiblat…
Jiran: laaa kenapa tak didokong pocong tu..itu maknanyer rezeki…dokong pocong itu sampai pagi..bila matahari terbit buka ikatan kain kapan dikepalanya nescaya yg keluar pasti emas dan permata..
My frend:laaaaaaaaaa yeker?
Katernyer kat indon, ramai yg dah buat mcm tu n jadi kaya raya yang sangat kaya…hahaha

Tapi kalau aku la jadi member aku tu…bukan kata nak angkat, sure aku yg pengsan tido sebelah pocong tu..hohoho…takutnyer pasai…

No comments: