Sunday, May 22, 2011

aku senang disana

salam



walau apa pun org kata, aku tetap suka pergi bandung..muahaha...trip kali ni klaka gak sebenarnyer...tp itula..kadang2 kita hanya merancang, tapi tuhan menentukan...kol seploh gerak dr rumah dengan teksi. then dah dpt tiket terus breakfast. maklumla bininyer malas bebenor nak wat sarapan..muahaha...malas nak tunggu lelama kami terus masuk tunggu jer..flght semua ok..alhamdulillah..sampai jer bandung terus bergegas coz tak mau la mcm last trip kene menunggu hampir 2 jam kat imigresen coz kaunternyer ada 2 ajer..penumpangnya ramai...hmmm sbar la kan...takpa..takpa

oleh kerana ari tu kami dah gegeh-gegeh amik gambar bagai, kali ni kami dengan semangat spongebob, terkedek-kedek menuju bahagian imigrasi..alhamdulillah..5 minit jer kat situ..aku rasa nak lompat kodok jer coz tak yah tunggu lama2...hahaha.then tunggu lagi seploh minit untuk amik beg..tapi mcm lebih jer msnyer coz lama gak kan...keluar jer dr kastam tengok2 supir yg kami arrange dr kul tu tak der lagi..argh mana la plak pak dudy ni...melor mcm biasalan..mula la nak darah tinggi :)

aku relax jer...then baru la dudy sampai..muda lagi pemandu kami kali ni..ingat kan pak gunawan..tapi depa arrangekan org baru..hurmm hope lepas ni dptla ngan pak gunawan lagi..

airport bandung ni dlm kawasan tentera..tapi aku suka suasana bandara dia..ntah la aku pun pelik kenapa la aku jatuh cinta sgt ngan bandung ni..mungkin cuaca dia yang kol 6 dah gelap n kol 1 dia yang tak terlalu panas...best sgt shopping kalau mcm ni..hehehe

dr bandara terus ke toko 3...macam askar plak kitorang coz dengan rakusnya memilih baju..hahaha...(alhamdulillah dah habis pun baju tu kena juai)

then kami ke spa & gallery...aktiviti ni yg paling aku nak coz ari tu dpt wat facial jer. .amik pakej kenanga(scrub,urut,facial,mandi) rp 250,000 bersamaan rm87.50(maafla kalau salah dlm rmnyer)..pakej selama 2 jam...melor amik pakej urut saje rp125,000..jgn risau coz yg urut tu pakai sarung tangan n tak la sampai yang diluar akal fikiran...aku suka spa ni coz ada kuih yg sedap..mungkin semua spa ada tapi aku suka kat sini..hahaha...kalau sesapa bermina,t spa ni kat depan rumah mode.namanyer spa & gallery...best sgt servicenyer...

habis massage terus ke jalan riau...aku suka pegi summit (depan rumas tas)...sebab baju dia cantik2 n selesa.harganya pun masih dlm kemampuan aku la kan...kami dinner kat summit jer..mkn pisang goreng keju bercoklat..hurmm dapnyerrr..aku order nasi goreng ikan masin...sedap jugak ns gorengnya...ikan masin dia pun sedap..kena la ngan tekak aku yg tahap naga ni kan.


then kami jenjalan ke rumah tas..ada plak yang berkenan amik la beg untuk bisnes melor..wat tambah2 kan!..suka sgt la melor tu...


sampai hotel tepat2 jam 9. ya ampun penatnyerrrr...tiba2 pak iwan dtg..hahaha terkejut melor coz kami ingat pak iwan tu tuaaaaaaaaa..rupanya umor baru 31 tahun n muda bangat...sampaikan dlm bilik pun melor ckp kat aku, betolker itu pak iwan?hehehe


yag pasti aku tido mcm org keje buat bangunan..penat giler...hahaha

best sungguh aktiviti disana..