Sunday, July 3, 2011

hanya coretan

hati yang panas
bersabarlah
jiwa yang memberontak
bertenanglah
airmata yang bergenang
hapuslah
mulut yang cakap lepas
berhentilah
otak yang berfikir sia-sia
sudah sudahlah

hati berbunga indah
bila semua kata dikota
diri terasa megah
bila orang takut mendengar suara
biar hilang hormat
biar terus jalan melangkah
walau jalan terasa pengkau
walau badan terasa lemah
tapi ia tetap berjalan gagah

memintas segala halangan
hanya untuk satu tujuan
menggapai impian yang menjadi harapan
mencari "ia" yang menjadi igaun
mendapatkan igauan dalam gelap malam

biar kupijak kepalamu kusanggup
biar ku tikam belakangmu juga kusanggup
biar ku bakar semuanya juga aku sanggup
biar aku puas dalam rajuk
tapi
aku tetap aku..
umpama sikancil melihat sipemburu
yang akhirnya aku juga mati disitu.