Saturday, August 13, 2011

akhirnya

salam


akhirnya kami hanya bertahan sehingga puasa ke 11 ajer berbuka dirumah...ari jumaat haritu, melor mungkin dah muak kot aku masak...hahaha...takderla bukan melor muak, tapi tukang masak tak larat.

ekceli, hari jumaat tu aku off, tapi badan memang tak sihat. kat luar rumah panas, tapi dlm umah aku sejuk gedik rasanya sampaikan aku pakai stokin. bila bangun kepala berpusing-pusing. nak pitam pun ada rasanya...so bila ckp kat melor dia decide ptg tu tak yah masak..cantek la kan coz dah bagi hint nak makan pizza(alasan jer..hahaha), sekali dia pi booking kedai sunita. ..uwaaa nasi lagi..tapi before pegi tu aku dah siap buat spagheti carbonara dah.. mana tau pegi booking awal2 tapi menu tak sampai2 mcm yg pernah kami kena dulu. dan sempat juga aku rendam kacang dal nak buat masalode...yang ni request from mak N pak melor. katanya lama dah nak makan koi ni cuma aku jerk tak sempat buat..huhuhu

sampai kedai lebih kurang 0645 ptg, dah ramai orang. meja memang penuh. nak gelak gak aku coz meja aku tu bersilang arus dengan org lain..hahaha..kira ok la..memula melor gelabah dah coz makanan lambat sampai, tapi aku ckp, relaks la...makanan sampai awal, nanti sejuk..hahaha
alhamdulillah, sedap la coz org masak kan..hehehe..tapi ada org tu tamak makan kurma sampai habis..

balik rumah, kepala aku dah ok sket tapi melor la pulak yang demam..hahaha..okla melor, i pening u demam..i demam u pening...tapi lagi best kalau melor makan aku yang kenyang kan..hehehe..tula melor, before tu dia cakap...haa intan yang mengandung, awak pening la kan..korang kan bestfrend...ntah apa kene mengena la intan ngandung plak yg dikaitkan..akhirnya dia yg demam...sian melorku..layu harini... :(

kemudian aku blend la kacang dal tu, tapis n buh rencah semua...terus masuk dlm fridge..senang esok antar jer kat umah mak mentu aku..aku tak goreng pun coz nak mkn baru mak melor goreng..senang jerk kan..

pagi sahur aku makan spagheti n panaskan bubur lambuk untuk melor...tapi melor mkn sikit jer sebab tak sihat..sian melor...hope bertambah sihat hari ni..

p/s:sedapnyer pizza