Saturday, August 13, 2011

kenapa tanya macam tu?

apa kejadahnyer dengan soalan seperti ini

A: awak memang tak nak anak ker?
B: mana ada...dah tak der rezeki nak buat macam mana? (muka senyum lagi tapi hati ni dah mula mencarut...kang ada gak terbatal pose aku)

A: tengok macam tak nak anak jerk..njoy jer (eh..eh..sambung lagi la plak)
B: habis tu....(sampai sini jer ayat aku sebelum perkataan kurangenak keluar kan)

takkan nak citer semuanya dengan orang kan? takkan nak kecoh n tampal kat dahi ni kenapa atau apakan?takkan setiap hari aku nak meratap hiba sampai mata yang sepet ni tak boleh bukak sebab nangis plak kan?

aku memang tak kisah. melor pun sama. tapi tak kisah bukan bermakna kami langsung tak buat apa2. susah nak bercerita isu ni sebab bagi aku terlalu peribadi. sangat-sangat peribadi. mungkin yang bertanya itu, hanya nak tahu sahaja tapi ini bukan kali pertama dia tanya kat aku pun sebenarnyer. banyak kali dah. tapi mak kan profesionalee..hahaha...angin tu angin gak cuma boleh dikawal lagi..hahaha

tekanan tu memang tak der pun. cuma tertekan bila orang tanya soalan mcm tu la...tak nak anak ker..tak berubat ker...tak buat apa2 ker..isk..isk..isk..kalau boleh ku petik bak bunga ditepi jalan, dah kupetik anak itu..hahaha(positif..positif)

ntahla...
biar mulut busuk, tapi jangan hati yang busuk (tapi bulan pose ni bau kasturi ok)

3 comments:

fyda said...

sabar k. mulut org memang x boleh tutup.

aku dah pernah rasa suasana tu sampaile dapat ALIF. ada yg sampai tak bagi dtg rumah dia selagi aku x beranak ( family angkat HB ). kdg2 memg tak sabar gak & hANGIN je nk jawab.

masing2 ada mslh masing2 kan. tu lh tu... takkan nak canang 1 dunia ngapa kita blm beranak lagi.

SoLy SoLicious said...

betol tu.."muka legend, hati mesti kiut"..hahaha

besabarla eh..be strong!!

et said...

fyda:huhuhu...kes mu lebih berat tu da..sampai tak bagi dtg umah..hahaha..buka apa, geram jerk..asaljumpa jer tanya...

soly solicious: hahaha...memang kiut pong....
tq