Tuesday, August 2, 2011

cerita ramadhan 1

salam


alhamdulillah, dah selesai hari pertama. tapi tak buka dengan melor pun coz aku keje. sian melor. bila aku kol buka apa, dia beli nasi ayam ajer n masih bawah rm5..hahaha...kedekut punya bini..tapi bukan boleh percaya pun..kalau dah namanyer kerol, kalau tak penuh dapur tu bukan dia la tu...aku balik umah jer tgk peti ais sampai tak der ruang. arghhh migrain aku tgk semua stok yg dia beli. buah2 complete oren, epal hijau n merah yang sepeket ada 12 bijik tu..wawawa..kering la korang semua dlm peti eis tu...

sampai rumah semalam terus nak masak coz melor request nak makan talam kurma gara2 dgr acu ckp semalam ms terawih umah atok..huhuhu..maka, semangatla bini dia yg rasa daun sawi layu dah kan...terus la letak air dlm pengukus dan kukus ler..sekalinya api tak dak...hadoiii napa la gas habis jam 1100 mlm...nasib baik la ada rendang yg mak melor bekalkan, so masak nasi dan akan masuk microwave ajerlaa..huahuahua...jadi kene bangun awal la kan untuk prepare everything

tapiiiiiiiiiiiiiiii....sebab penat sangat, kol 5 baru terbangun. kelam kabut la makcik...hadus..masak aku..terus rasa kenyang.hohoho...alhamdulillah nasib baik setel n sempat sahur sebelum waktu habis..cuma melor mkn roti ngan soya jerk coz tak lalu katanya nasi putih kan..hahaha

walaupun kat rumah ni ada 1 lg tong gas kosong, tapi salah kitorang gak coz tak antar kedai n amik yg berisi..hurm, nasibla et...

p/s:sib baik melor beli durian, hilang migrain...huhuhu

lots of luv
et