Wednesday, August 24, 2011

dewa cermin

salam...


lama tak update..banyak nak ceriter tapi gmbr tak edit lagi. hari ni just nak tulis pasal kaca dan aku..
aku rasa aku ni mcm kene sumpah dek dewa kaca kot(kolot sungguh)...aku memang takut dengan barang kaca tambahan yang bubuh dlm almari hiasan tu..cerita bermula masa 10 tahun lalu kot...ecececeeee
masa tu aku muda beli lagi la kan..tak kawin lagi n masih keje maybank masa tu. aku kan duduk umah atok, jadi mak cik aku ni memang la banyak barang2 kaca + kristal ni. 1 mlm yang indah dan sunyi, tangan aku ni pegi gatal nak tengok barang dlm tu..masa tu cik ada gak.tak silap nak tgk kristal yg unty nor bagi dr poland kot. ms aku ambil tu, ntah apa silapnyer....prangggggggggggggg berderai ko...kristal tu pun jatuh..yg berderai tu hiasan lain...uwaaaaaa sib cik tak marah. tapi sumbing la jugak. n ada yang pecah..huhuhu..(cik nanti et pegi poland cr kristal tu yer-amin)..

dan hari ini, terjadi lagi di rumah aku..lebih malang lapisan kaca tu pecah..agak bertuah sebab jari aku tak putus dek kaca tu..lebam jer.masih sakit sampai sekarang..yang pecah cuma cenderahati kawin orang bagi jer..ekceli aku nak selamatkan 1 hiasan(bekas telor yg bulat tu) dr jatuh..sekalinyer jatuh semua....uwaaaaaaaaaaa..sedih bukan apa..sedih sebab sakit jer dan tambah kerja aku coz habis kaca berselerak masuk karpet..kan bertambah kerja aku..dah vakum kena vakum + jemur lagi takut ada kaca yg tertinggal..sebenarnyer hari ni misi kemas rumah dan aku pegi gatal keluarkan bekas kuih tu awal2...nak basuh dan keringkan..kengkonon semangat sket nak raya bila tengok bekas koi atas meja kan! tapi dapat habuan awal..cuma hati ni terubat sket bila melor tak murka tengok satu lapisan dah hilang..hehehe

p/s: baru sedar masa semakin suntuk nak siapkan semua..

sayangkamulajulaju
et

3 comments:

Angah said...

wahh semnagat kauy kemas umah nak sambut raya,...tu haaa taip pun salah,aku? aku tkrasa mcm nakraya punnn huhu

Angah said...

wahh semnagat kauy kemas umah nak sambut raya,...tu haaa taip pun salah,aku? aku tkrasa mcm nakraya punnn huhu

Angah said...

todia smpai 2 kali hahah tkpa meriah skit