Saturday, August 27, 2011

kisah dihujung ramadhan

salam...


alhamdulillah, tahun ni memang pecah rekod coz aku memasak dengan penuh dedikasi untuk juadah berbuka dan bersahur tanpa gagal..muahaha...tapi ujung2 ramadhan ni mula la nak ngelat kan...so kami buka luar (kat kedai) 3 kali aje...sekali kat sini..kedai sunita jer pun...ramai sungguh kat sini...
ni plak ambil kesempatan balik umah mak aku. balik kejap jer..sempat la melor main bunga api ngan kanda..tapi melor ckp bosan sket coz geng tak cukup..yerla achap/atam/achik smua takda..huhuhu

ipah
ni masa 25/8 hari khamis...aku course then balik terus pegi umah atok...best buka umah atok coz terus sembahyang terawih.senang buka kat bawah hampar paper jerk..hehehe
syifa...kami tunggu semua org siap.
lepas terawih mesti ada moreh kan..hahaha...aku sjaer jer beli kek...leh makan reramai..kek murah jerk..kami suh umar potong..siap kene tepuk lagi kek tu dengan umar..hahaha..tapi kek tu keras sket.jadi selamat la coz masuk fridge(cream keras)..
(agak kurang sopan gambar ini)..hahaha
ekceli nak tunjuk gambar kuih2 yg jadi korban lepas terawih..memang chik letak untuk makan lepas terawih ;)
umar & pak lang
ni plak hari ni...27/8..melor ajak buka kat luar..ok gak la coz aku pun penat coz ari ni sesi kemas rumah yang masih tak habis 2 lagi..dan proses mengopek kerang 14 kilo..isk..isk..isk..habis kukuku...hehehe takper aku suka jer wat rendang kerang..yummy...kopek awal esok baru masak...melor tolong gak kopek tapi lepas dia balik keje la kan...so dia cakap kita buka kat kedai pelangi petang jerla..ok aku tak kisah la kan..so siap2 la bawak kurma dari rumah stanby coz kurma kat kedai yg depa bagi free tu biasanyer kurang besh(memilih sungguh)..then melor masuk alson klana...aku ckp pehal pi sini..dia ckp saja ronda2..hahaha...masa tu dah 0640 dah...rupanya mamat ni pi booking awal2 dah nak buka kat sini...
hurm okla kan..alhamdulillah, kali ni lebih bagus dr tahun lepas...last year ms kami pegi tak berapa nak besh.makanan pun tak banyak sangat.berbanding tahun ni food dia banyak pilihan, selesa dan ada live band.. penyanyi dia cantik sungguh..pakai tudung lagi..yg tambah besh, chef2 alson klana akan menyanyi beramai2 dengan penyanyi utama..kiranya depa buat havoc la...konsep sangat menarik.siap main bunga api lagi..sempoi la chef depa...
bini melor yg dah jadi bunga kembang setaman...hahaha


tapi lagi kembang bunga kat belakang tu..

alhamdulillah, sedih sebab dah sampai 27 ramadhan. kejap jer aku rasa..dah nak syawal...subhanallah...syukur sangat n happy sebab semuanya berjalan lancar walau ada dugaan2 kecil untuk aku dan melor sepanjang ramdhan kali ini...

anyway tq melor yer coz bawak i buka kat sini. walaupun hajat hati nak berbuka kat pizza masih tak tercapai, next time la kita pegi yerk melor....muahaha..lap u ketat2..


p/s:berhati - hati memandu

lots of luv
et