Saturday, September 3, 2011

bila melor jadi leader

salam syawal


semalam aku masih kerja petang. melor pun kerja juga tapi disebabkan dia semangat nak pegi rumah shima (antar duit atam), sibuk call aku. siap tanya nak pakai baju melayu ker?aku cakap ni sapa nak pegi antar duit ni beria bagai mamat ni kan..hahaha..then melor bawak kawan dia yg tak balik sarawak pegi sekali..lebih kurang jam sembilan pegila kerumah shima(bakal adik ipar aku la ni-insyaallah)

oleh kerana atok tak sihat petang semalam, mak aku buat permintaan supaya melor jadi tukang cakap la.maklumlah adat melayu masih kuat kan...hahaha..aku dengar melor jadi tukang cakap, memang tak percaya..sure bunga2 ayat dia panjang ni..dahla dia pakai seluar jeans...susah la nak duduk bawah kan(melor ku kan chomel)

sampai jer tempat yg nak dituju, melor pun mula lah menyusun kata..memang gelak gila aku bila dengar melor cerita balik. nasib baik yg lain cover tak gelak..klu tak mesti melor pun tak jadi nak cakap..

alhamdulillah selesai sudah dan majlis yg dijangka pada 20/11/2011 ni...semoga semuanya berjalan lancar.bukan hantar duit pun, hantar resit jer coz depa dah bank in sesiap..hahaha..zaman moden sungguh sekarang..

tapi katanyer, lepas jer keluar dr rumah shima semua gelak besar dengan melor coz semua tak sangka..memang la aku sndiri tak sangka mamat ni buat mcm ni kan...so, aku kena dengar cerita pasal dia jadi leader ni sebulan la kot kan..hahaha..melor kan suka repeat cerita..tapi takper i suka jer.. :)

p/s:nampaknyer dah ada la pelapis nak pegi meminang lepas ni..hahaha...
pssst : melor ckp, nanti anak along n abg, dia nak pegi minangkan..muahahaha..lambat lagi yg oiii


sayangkamulajulaju
et