Tuesday, December 27, 2011

songlap




hoyeeeeeee dapat jugak tengok wayang walaupun dah lama tak tengok. last aku tgk wayang cerita toyol u...tengok sorang2 la sebab melor tu lebih suka kalau shamsul jer belakon..kalau pelakon lain susah gila dia nak follow..ok takpe mak tak kisah..
apa cerita yang aku tengok..hurmmmm aku tengok cerita songlap..sebab aku suka syafie naswip la kan..

cerita ini berkisarkan kehidupan 2 remaja lelaki yang mempunyai ibu pelacur dan terabai kerana ibu mereka sendiri tidak mengenali mereka. ad dan am melakukan kerja2 haram termasuk menjual bayi. Am (shaheizy sam) suka berjudi tetapi Ad pula suka menari dan mahu memasuki pertandingan tarian. kisah bermula apabila kawan ad bernama razak mati setelah mengambil dadah dan razak mempunyai seorang kakak bernama hawa(sara ali) yang sedang mengandung akibat dirogol bapa sendiri. hawa diperdaya oleh kak jah(yg menarik wanita mengandung dan menyimpan mereka di satu tempat sehingga bersalin dan baby akan dijual) dan disitulah ad mengetahui hawa kakak razak. kemudian bermula konflik dimana ad mahu menolong hawa dan am yang dikejar kerana disangka belot.
ok cerita dia ok jer sebenanyer TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII sangat sakit hati bila masuk wayang ada orang tendang2 kerusi aku..weii aku memang nak bangun n tempik jer...dah la bising..pandang belakang rupanya budak2 lelaki lepas sekolah la aku ras..muka pun tak baligh lagi(geram ni)...dah la buat bising..helooooooooo korang kalau nak bercerita n buat kesimpulan sendiri boleh tapi janganla cakap kuat2. sara ali tak kenal, syafie pun tak kenal..indon ker sampaikan syafie naswip tu tak kenal...weii tensen aku..dah la sepak2 kerusi aku, sampai naik pening aku sebab tergegar-gegar....
adik2 yg kengkonon nak bersosial, ingat yer orang yang duduk disetiap kerusi itu bayar tiket rm8 hengget sama macam korang yer..jadi hormatla sikit. jgn nak tendang2 kerusi orang sesuka hati. kalau aku tak pk melor, nak jer aku bangun. aku nak henjoy, tensen plak jadinya..

itu jerla..walaupun ending dia mcm "aikkk habis mcm ni ker" tapi aku tak kisah..yg aku kisah nak bangun dan keluar dari panggung.

p/s:nak njoy pun hormat orang lain

lots of luv
et

No comments: