Sunday, August 10, 2014

boikot katanye

assalamualaikum
salam dihujung minggu...tetiba nak cerita hal isu semasa..sebab ntah..saje kot nak ngomel disini..partner in crime aku coti...ada sorg lagi je...tapi dia pun ot memanjang..dah rupa panda dah...petang keje esok pagi balik...cukup lima malam, dia ngan panda pun aku tak kenal..hahaha
takpe dia marah aku....aku geget je dia..hahaha
aku nak share isu boikot memboikot ni...tapi aku bukan bijak pandai sangat nak cerita..


aku pun salah seorang yg ikot boikot mcd terutamanya...tapi bila aku fikir semula, harga 1 set mcd dlm lapan ke seploh hengget termasuk tax....dlm sedar tak sedar aku ke tesco menghabiskan ratusan ringgit dan bnyk jenama yg aku beli menyumbang kearah israel...tapi perlu kah aku berbangga sebab duk gebang boikot mcd tapi msih membeli di tesco?

kesiann tengok pekerja mc d dan pegi tesco..lengang...sedih jugak sebenarnye..dulu, mc d kat masjid jamek tula aku melepak n sesi luah perasaan dengan sab.dia keje ambank..aku maybank..so seminggu sekali kami jumpa cerita mslh masing2. beli funfries besar tabung dlm talam...gegetlaaaa sampai habis n sampai malam..padahal minah tu nak balik seremban tu..

mcm manalaa nasib pekerja mc d n pekerja tesco...memang banyak lagi kerja kat tanah tumpah darah kita ni, tapi kalau semua org yg mohon tu spm 9A, pemegang diploma paling cikai, apalaaa yg bekas pekerja mc d ni nak apply? kerja pam minyak, bangla n nepal dah conquer. cleaner plak kang gaduh dgn makcik indon ..jap..jap ada ke nak keje cleaner..
nak bercucuk tanam, tanah semua dah naik buat rumah..salah tanam, tuan tanah pi saman...nak berjual perlu modal...takder modal habuk pun takder...
iyeee banyak sangat alasan..tak maju tapi tak salah kan aku memikirkan hal ini...
nasib org bawahan yang teruk..sama je smuanya...pekerja mc d, pekerja tesco atau syarikat yg ada mslh lain..hurmmmmmmm
apa nak makan lepas ni.....minta bantuan  skim1m tak dapat.. jamin org buat loan, dpt duit dia berenti, aku jugak yg kena tanggung..lepas tu tak de perasaan langsung nak bayar balik....hurmmmmm apa nak buat ni...
aku tak pandai meniaga, aku tak pandai masak, aku tak pandai layan pelanggan...apa yg aku pandai????????????

ada tak keje tido dapat duit?hahaha

lempang karang..

k  bai