Thursday, August 28, 2014

mari mengenang zaman silam

assalamualaikum

semalam ada lagi dugaan...Ya allah..rasa mcm tak mau harungi hari esok..well ini la manusia lemah kan...
so aku mengemas lagi..mcm habit plak..susah hati je kemas..ntah apa yg dikemas....
so jumpa gambar lama..zaman singlemingle
zaman klu kol mak aku berejam-rejam..
bukan sekali..tapi banyak kali kol..pagi sekali..tengah hari..malam
tp ckp ngan mak je
sampai abah selalu ckp kenapa anak2 tak nak ckp ngn dia ke...hahaha...
tipikal fmly kot...abah kan jarang kat umah...jadi apa2 semua nak share ngan mak..even beli sependa baru pun nal citer ngan mak...
ni ms family day maybank dulu..maybank finance selayang...branch aku ni before merge dgn maybank,fmly day best2..sebab staff tak ramai sgt..bila merge dgn maybank, depa dab ramai...sampaikan aku ms nak berenti pun tak kenal smua staff lagi..hahaha...
so aku penah alami zaman kritikal merge n buang org dulu..tapi sekarang nak kena hadaplagi sekali...
insyaallah pa, ada rezeki kita, adalah..isk..isk..isk...sedih...sian aku tgk melor..
mcm ayam berak kapur...semua benda tak kena...itu yg sampai telanggar keta org kot...

ni plak ms aku lepas tunang...miss u mother...if ms boleh diundur...aku rasa aku nak  pegi zaman ni..happy..takda pkr mslh even pegi keje naik bas..lalu kwsn nepal n bangla..tak takut pun..depa ni baik je.hahaha.baik yeee..

gmbr bawahplak s celebrate birtday wancik..duluuu bln satu peti ais umh atok penuh dgn kek...birthday olen wancik bib along abg abgzizi..smu celebrte plak tu....itu aku ckp umah atok adalh tempat yg best sekaliiiiiiiii...even tido besepah (trademark fmly aku kt) tp bahagia dia masyaallah...tak tergmbr..
kami clbrte bukn majlis besar n cake mhl pun, dulu ada kek 12 hengget bunga matahari.....klu buln 1 n 10 merasa la kek tu sebab asyik beli kek tu je kan..hahaha...kami tongtong ar...aku beli kek,abg beli mkn, atau wancu msk atau along ke msk...best sgt...bukan apa pun...seronok sebab tgk nama org atas kek n tiup lilin...feel blessed sgt diraikan org tersyg...
penah nak jugak celebrte birthday wanciktapi bajet tak cukup coz beli kek, ku beli mkn kat psr mlm je..rangka ayam 4 ekor kopok lekor yg nipis tu byk2 coz murah..hahaha...duduklaa bersidai makan keropok lekoryg rs nak berdarah mulut sebab keras..hahaa...kokak la ayam sorg sikit..yg pntg kek ada n tiup lilin...
mmg famly hj jems suka buat havoc..cousin's n untie...rindu korg.. *_*

ini plak ms cinta hati pimemancing...gila wei 
pak alim ni..dia suka memancing...mana lubuk dia tak pehi..sampai ada cina tu ckp 'lu ni gila la..org takberani woo masuk itu tasik'
hahaha
ko tgkla dia duk mana
tpni mnving lepas gian bwk ank2 tak silap...kat rompin...alfatehah abah...

yg sebelah tu aku...mcm indon dtg malaysia naik tongkang kan..hahaha
ms ni kat melaka..pi umah kwn aku kuala linggi...best woo kmpg dia..pak.menakan dia ada bot...dia ajak ronda laut...best giler..sib baik tak kawen dgn abg  nelayan..hahaha
depa pun tak selera tgk aku..hahaha...
best kan mengenang ms silam...
isk.isk..isk..

aku habis kata2..
k bai