Sunday, October 5, 2014

berkorban apa saja

aku keje pagi
dihari raya
hurmmmmm
lepas kol seploh, kereta mai singgah 
hantaq bekalan n juadah raya utk laki depa yg keje shift
sorang..sorang turun lengkap berbaju melayu bersampin songket...amik bekalan n senyum kat aku sambil cakap
'selamat hari raya!!!'
aku......
telan jelaaa ayaq kosong yg ada...
aku masak rendang n kuah lodeh
tapi melor demam teruk malam tadi
so tak de mood nak bawak bekalan
macamkan cafe kat opis tu smuanya bukan islam..dah sah2 laa tutup kan..
tapi tak de selera gak nak makan sebab teringat suami katanyee..dah melor demam kan????
kol 2 datang satu keta berenti depan..aku tak pelik pun..mai sorang budak lelaki hulur paperbag...
'nah utk akak...dotdotdot ckp suh bagi akak'
"hah...bg saya???"
aku telefon dlm...
n dia kata mmg utk aku
perghhhh termalu aku sendiri.
YaAllah terharunya aku....


dahlaa sedap..satay dia..laksa johor dia.sedap sesangatlaaah.
aku rasa klu org bagi kayu n batu salot ceklat pun aku happy..mbahaha..umpama la..umpama yeee
terharu woi..org bergumbira aku bekerja...maka hati ni hurmmmm tuhan saja yg tahu....tq pada pemberi..hanya Allah mampu membalasnya...

so ptg balik keje singgah kedai..roswell tutup..kami singgah kedai sebelahnya..sekali masuk terus mcm fuyyyooooo...dahsyat kedai ni..mcm tesco..aku suka sebab kemas kot...senang nak cari barang...
pastu yg best sekali sebab ada eskrem ni...sodapnyeeee..sapa pi ostolia mesti biasa jumpa kot...
yg bestnyee dlm tu bukan eskrem ni je..tapi ada lagi jenis eskrem yg diimport dari ostolia..mmg dia tulis imported from ostolia..tapiiii

yg tak bestnye sebab mahai sunggoh...sesekali buleh la kan..huhuhu

alhamdulillah

saya sayang suami saya...eh tetiba