Monday, October 27, 2014

Book of Life

assalamualaikum

aku sedang bermalasan sekarang ini..kahkahkah..aku mls la skang..hadoi apa nak jadi ni..
deepavali ari tu aku off..jadi kami kebosanan berdua dirumah..celik mata kata nak ke alamanda..jadi kami pun semangatla...wey nak habaq mai, bila diingat semula, lepas kejadian mh370, aku n melor mmg down terusnak berjimba.mmg kami tak jejak alamanda langsung...lepas makan pi mph sat beli novel siti rosmizah yg baru tuuu..cukup derita ini tak silap aku..tak baca lagi..nak ngabihkan nobel acik lana.best gak nobel tu..
so terus gsc...hurm...tak tau nak tgk apa..melor ckp tgk annabelle la..aku tak mau arghh..sebab depa kata bosan..antu dia lambat..hahaha mcmkan berani sgt nak tgk cite antu..dracula untold lmbt plak...so beli book of life..urkkkk..aku mcm tak suka sebab kathn dia tak cantik..badan mcm kotak..pastu bercorak-corak...
dahla patut wayang kol 0415...kotla kol 4 pr405 leh masuk...haremmmm..kol 415 baru masuk...kurus kaki i...
so aku dah mcm hurmmm best keeeeeeeee..sempat gak la google sinopsis..layan jelaaa..melor yg smgt nak menengok cite ni...

sekali nyeee best kooo..hahaha..
cite dia mcm dunia lepas mati...kat brazil ada satu kampung  depa ada buat pesta memperingati hari mati..masa tu smua family hias pusara famly yg mati cantik2..so utk roh yg mati bila diingati dunia depa meriah la..tapi yg fmly depa lupa, dunia depa mcm sunyi n sedih sebab roh depa dilupakan.so adalah dua roh lelaki dan perempuan ni yg bertaruh bahawa pesta ni akan dilupakan..yg lelaki ni mcm mentadbir dunia roh yg dilupakan..yg perempuan mentadbir dunia roh yang sentiasa diingati.
so 3 sahabat ni berkawan dari kecik...manolo ni mak dia dah mati.bapak dia matador.lawan lembu...pastu kawan dia jaoquin bapak dia dah mati.bapak dia ni hero la sebab mempertahankan kampung ni dr penjahat..apa ntah nama penjahat dia.aku lupa..hahhaa..
so depa ni jatuh cinta ngan kwn depa nama maria...so yg roh dua org td bertaruh kalau maria jatuh cinta pada manolo, pompuan tu akan terus mentadbir dunia roh yg gembira dan kalau jaoquin yg berjaya yg lelaki tadi akan tadbir dunia roh yg gembira tu...tapi yg lelaki tu jahat..dia bagi lencana kekal pada jaoquin..jadi jaoquin tu kuat..tak mati2 even kena bunuh...
so satu hari roh jahat ni main kotor..dia pi suh ular dia patuk maria sebab maria nak pilih manolo jadi teman idop dia...pastu dia ingat maria mati..jadi dia pun minta biar la dia mati sama dengan maria..jadi manolo pun kena patut dgn ular tapi dua kepala ular yg kena..jadi manolo mati tapi maria idop..dia pengsan je...
so bermulalah perjalanan hidup manolo di dunia roh.dia jumpa.mak dia n family dia yg dah mati smua...ms tu br dia tahu yg maria tak.mati.
roh perempuan yg bertaruh atas nama manolo plak dah pergi ke dunia roh yg sepi...sebab yg jahat tu dah menang..jaoquin dgn maria nak kawin sebab atok maria paksa..katanye jaoquin je boleh selamatkan kampung depa dr perompak jahat tu..
maka, manolo tak puas hati, dia nak hidup semula..demi maria....kat situ dia mulakan perjalanan dibantu mak dia yg dah mati tu utk cuba idop semula..kelakar ms ni sebab rupanya bapak manolo pun mati...sebab pertahankan kampung...nenek manolo pun mati sebab kolestrol..hahaha
cite dia best..tapi aku duk tgk melor je sebab kelakar bila.mamat nmpak hero tapi tgk katon..kahkahkah


lepas ji nak tgk hero no 6 tu..ala katon yg warna putih tu..comel kot..comel gileee.mhahaha

maaflaaa rumusan cerita aku panjang bebenauuu.

No comments: