Sunday, January 25, 2015

Into The Wood

Assalamualaikum

hurmm aku rasa ramai kot menyesal tgk cerita ni...sebab aku menyesal teramat sangat...baik aku tgk villa nabilla tapi sebab full malam tu..hohoi ramai tol tgk villa nabilla...best kot..tapi aku tak leh tgk..sebab melor kan lemah semangat...hahaha
into the wood ni sebenarnye filem muzikal..aku ada baca kat blog Happyirfa (hi kak..kihkihkih) kata tak best...tapi yerla konon jangan dengar omong2 org...muahaha..sekali tengok hambek ko....nak temuntak plak bila dengar perkatan i wish...aku rasa hampir sejam pertama asyik sebut i wish..i wish..i wish..maklumla si cinderella wish nak pi majlis tari menari, si tukang buat roti wish nak anak...pastu ada lagi si rapunzel, red riding hood n si jack..bayangkan 6 wish yg duk depa nyanyi...BOHSAN aku...
tapi yerla..sebab aku beria nak tengok...aku kena la tunjuk sket kat melor..pdhal dlm hati aku nak blah je..satgi dia gelak plak kan..hahahhahaha



Into the wood ni mengisahkan sepasang suami isteri pembuat roti yg kawin tak dpat anak..dorng nak sangat anak..dlm masa sama dikampung berhampiran ada la si jack yg tggl dgn mak dia yg miskin, si little ridding hood yg sibuk nak hantar roti kat nenek dia yg tggl dlm hutan, si cinderella yg kena dera dgn mak tiri dia dan si rapunzel tapi rapunzel lambat sket keluar....

pembuat roti ni sebenarnye disumpah oleh ahli sihir sebab bapak lelaki tu curi sayur yg ditanam oleh perempuan sihir ni..bapak dia curi sebab mak tiri pembuat roti tu mengidam nak makan sayur dia....memula dia ok je tapi  witch tu bengang sebab bapak dia curi giant bean yg dah mak witch tu amanahkan...so bila dia marah dia sumpah la keturunan depa akan mandul...
untuk huraikan sumpahan tu, pembuat roti dgn isteri kena cari empat barang...

1-A cow as white as  milk  (lembu si jack)
2-A cape as red as blood (jubah red riding hood)
3-The hair as yellow as corn (rambut rapunzel)
4-The slipper as pure as gold (kasut cinderella)

tapi syarat dia pompuan sihir tu tak boleh sentuh...dan lepas mak pembuat roti tu beranak, dia amik anak depa dan dia bela..jadilah rapunzel.....

makanya, si little riding hood menuju hutan nak pi umah nenek dia antar roti, si jack plak menuju hutan sebab nak bawak lembu dia nak dijual sebab dah takde susu, si cinderella plak menuju hutan sebab nak pegi pokok yg kalau dia sedih rindu mak dia, dia akan pi situ(dlm tu diceritakan, pokok tu membesar dgn air mata cinderella..hahaha) manakala si pembuat roti masuk hutan sebab nak cari barang2 yg diminta si pimpuan sihir tu...maka menyanyilah mereka dlm hutan tu..urkkkkk nyanyi..nyanyi...nyanyi...tertekan aku kat dlm tu..

memula dia jumpa jack..so dia nak dpt beli lembu dan tukar 5 biji kacang giant yg ada dlm poket baju bapak si pembuat roti...dia ada 6 sebenarnya, tapi bini pembuat roti tu amik n sorok satu...lepas berjaya ditipu, balikla jack dgn kacang..mak dia marah n campak beans tu ke tanah...besaqlaaa jadinyeeeeeee..

lepas tu mcm2 konflik yg asyik menyanyiiiiii je kemudian dorg semua happy sebab sumpahan terlerai..pembuat roti tu bini dia terus mengandung la la tu jugak...n smua la happy ending...tiba2 gergasi turun sebab bini pembuat roti tu tak sedar ms dia nak tukar kasut dengar cinderella, cinderella tak nak n buang beanstalk tu..naik keatas pokok kacang nye n turun gergasi pompuan nak balas dendam sebab husb dia mati kena bunuh dgn jack....

yang bengang nyeee gergasi tu nampak kaki je..muka langsung takde..huh..melor sampai skang bahankan aku..cakap mana muka gergasi...kaki aje..hapa punya cerita ntah...

mbahaha..tapi mmg menyesal aku tgk..
cuma aku suka tgk red riding hood ni sebab muka macam lisa surihani plak..kalau lisa gemuk ar..mbahahaha


k bai...baik korang tgk villa nabilla//lebih best

sekian..ulasan bosan dr pentengok yg bosan