Friday, November 20, 2015

It'a hard

I really stress now

Aku tulis sebab ini kan diari aku..nak cerita kat sapa..mana ada yg paham....

Kadang menyesal dengan keputusan yg dibuat. Bila dah dibuat seperti smua masalah terletak dibahu aku..

Renovate umah dgn beli rumah 2 benda berbeza. Kalau beli rumah..rumah tak siap pun takde la perut sentiasa dipenuhi kupu2...sebu je rasanya...ntah mcm mana nak ckp ntah..mana ada org nak paham..yg mereka tahu..mereka tak perlu pendam perasaan marah dan tak puas hati dlm diri mereka..hamburkan pada aku..biar aku terpisat2 dengar dan telan..dan aku plak boleh berdiam makan hati sampai satu hari mati pun berdiri dengar luahan2 yg menyakitkan hati...

Aku reno dapor..mmg itu dlm wishlist aku..impian aku..smua org ada impian kot nak anak, cuti oversea..tido hotel atau apa2lah...impian aku dr dulu..dr mula2 beli rumah ni adalah besarkan dapor.aku suka msk walau tak sedap...aku nak ada wardrobe yg mana dlm bilik tu muat utk smua baju2 aku n melor.tak payah lipat..aku gantung je..senang nak tgk n pakai...aku nak bilik tido yg best mcm dekat hotel..impian aku tu kot..selalu berangan angan...bilik, wardrobe smua aku cuba realisasikan sendiri..tp kepuasan masih takde...

Bila melor setuju nak besarkan dapor..aku paling happy kot walaupun aku kecut perut...bajet adalah masalah utama..mslh berbangkit pasti timbul...dan akhirnya lepas satu..satu timbul..aku series macam nak pegi pantai bagan lalang tu then terjun timbul then terjun balik sampai puas dan berfikir..kenapa aku nak buat apa yg dah  aku cadangkan dekat melor..

Kadang2 betollah kita jangan ikut sangat impian yg selalu dlm kepala hotak kita ni..aku mungkin ms tu terlebih minun air ketum..jadi tak waras..hahahha

Aku stress...mmg stress...apa la yg mampu aku buat..Allah bagilah aku petunjuk..tenangkan hati aku yg gundah ini...sabarkan aku bila marah melanda..sejukkan aku bila panas tiba...moga pelangi ada dan rumah aku jadi syurga aku dan melor..

P/s:mana ada aku minum ketum..haish..