Sunday, January 21, 2018

Rombongan cikmilah dan cik basnah

Hehehe..tajuk taknak kalah kan

Kahkahkah..semalam aku kerja pagi..suppose can left early due too my next duty was cancel..means aku ada ms terluang utj hantar cikmilah n cik basnah...

Well cik basnah n cik milah is our neighbour di kampung..bff tokdah. So early morning when i call tokdah, she remind me about cik milah...flight to medinah on 1300..around 1100 aku melilai kat level 5 cr jemaah..tanya mutawif beliau, tp mgkin penat kan..kurang mesra..well br dekat sini ustaz..tak baik tau layan saya begini..kecik hati saya..tp takpela..moga smua urusan dipermudahkan sebab bw bff tokdah kan..aku just tanya ada tak jemaah dr kg tokdah..sebab aku sndiri taktau depa ikut travel mana..tokdah cuma ckp beg mereka biru..kotla jemaah felda kan guna felda punya agent..
Rupanya andalusia....

Habis tawaf level 5 tu cr port2 jemaah berkumpul..aku kembali ke kaunter L semula..hampir2 nak pg kaunter je. Nampak cikmilah tgh ambil pas dia...gembira tak terkata tgk kawan2 tokdah ni kan..

So lepas dgr ceramah dan ambil passport n boarding pass..ambil gambar smua..terus aku bw je turun..hajat nak hantar terus ke kapal...gate agak jauh..c17..paham2 lah nak kena ambil wudhu smua..nak bw ke surau c22 aku kesian cik basnah..kaki dia tak larat..makanya aku tunjuk tandas yg terdekat sahaja..alhamdulillah sampai depan gate 1215..beratur utk pemeriksaan keselamatan dan aku tanya semula ..mahu tgg atau naik pesawat terus..katanya mahu naik terus..jemaah lain nanti jumpa saja didalam pesawat...alhamdulillah..lepad keluar aku lihat jemaah lain pun sedang masuk kedlm pesawat..

Lega hati dapat hantar..konon mahu terus jumpa tokda, tetapi kena sambung tugas kerana ada kawan yg kurang sihat..kecewa aku...rindu tokdah sangat2..maaf tokdah..selalu buat hati tokdah retak